Zielony detoks – oczyszczanie i odchudzanie z koktajlami!

Zielony detoks to sposób na oczyszczenie organizmu, pozbycie się zbędnych kilogramów oraz możliwość nauczenia się nowych zdrowych nawyków żywieniowych, które pozwolą nam lepiej funkcjonować  każdego dnia. Każdy, kto chcesz poprawić samopoczucie, polepszyć wygląd skóry oraz zyskać mnóstwo energii, powinien sprawdzić na sobie zalety zielonego detoksu. Co się stanie, jeżeli na dłuższy czas lub na stałe włączymy do diety zielone warzywa? Zapraszamy do przeczytania artykułu, który może stanowić źródło inspiracji!

Zielony detoks dotarł do nas ze Stanów Zjednoczonych. To właśnie tam rozpowszechniła się moda na zielone koktajle. Początkowo sięgały po nie gwiazdy z pierwszych stron amerykańskich gazet, a teraz robią to także Polki i Polacy. Zielone koktajle są łatwe do przygotowania. Nie wymaga to posiadania żadnych umiejętności kulinarnych. Dzięki temu każdy, kto chce zrzucić zbędne kilogramy, oczyścić organizm z toksyn oraz złogów, a także poprawić samopoczucie, może zafundować sobie swój własny zielony detoks!


Chcesz schudnąć smacznie i zdrowo? Zajrzyj do działu dieta i wybierz coś dla siebie!


Zielony detoks – dlaczego warto?

Zielone koktajle bogate są w błonnik pokarmowy, którego nie powinno zabraknąć w naszej diecie. Przyczynia się on do prawidłowej pracy układu trawienia, zapewnia uczucie sytości przez długi czas oraz wspomaga utratę zbędnych kilogramów. Ponadto błonnik ma jeszcze jedną bardzo ważną zaletę – prowadzi do zwiększenia populacji pożytecznych bakterii zamieszkujących jelita. Dzięki temu także wzmacnia naszą odporność.

Zielone koktajle są niskokaloryczne i niezwykle sycące. Dostarczają wielu cennych witamin i minerałów, których na co dzień potrzebuje każdy organizm. Przede wszystkim w zielonym detoksie nie zabraknie nam witaminy A, która przyczynia się do prawidłowej pracy układu immunologicznego. Ponadto witamina A poprawia wzrok oraz ma korzystny wpływ na wygląd cery.

Zielony detoks powinny zafundować sobie przede wszystkim osoby, którym brakuje witalności oraz stale odczuwają zmęczenie i obniżony nastrój. Dzięki regularnemu popijaniu zielonych koktajli dostarczymy organizmowi niezbędnych minerałów, które hamują stres, dodają energii oraz zapewniają lepszy humor.

Ale to jednak nie wszystko! Zielone warzywa swój kolor zawdzięczają chlorofilowi często określanemu jako zielona krew roślin. Składnik ten wspomaga proces oczyszczenia organizmu z toksyn. Dodatkowo zielony detoks pomoże nam także utrzymać równowagę kwasowo-zasadową w organizmie, co również skutkować będzie poprawą samopoczucia oraz lepszą kondycją zdrowotną organizmu.

zielony koktajl

Jak przygotować zielone własne zielone koktajle?

Po pierwsze – będziemy potrzebować blendera. I wcale nie musi być to blender z najwyższej półki. Ważne aby poradził sobie z rozdrobnieniem twardszych warzyw jak np. jarmuż czy natka pietruszki.

Co prawda droższe blendery potrafią miksować warzywa na gładką masę, gdzie drobinki są niemalże niewyczuwalne. W taki blender warto zainwestować, kiedy złapiemy bakcyla i stwierdzimy, że zielony detoks jest czymś, co nas kręci!

Po drugie – ważne są proporcje. Przyjmuje się, że prawidłowo wykonany zielony koktajl zawiera się z 3 kubków zielonych warzyw, 2 kubków płynu oraz 1 kubka owoców.

Zielone warzywa: szpinak, jarmuż, botwinka, sałata, rukola, roszponka, brokuły, seler naciowy, ogórek, rukiew wodna, natka pietruszki, bazylia, majeranek, mięta.

Płyny: mleko krowie, migdałowe, kokosowe, migdałowe, sezamowe, owsiane, z nerkowców, jogurt, kefir, maślanka, mleko acidofilne, woda lub sok.

Owoce: banany, mango, ananas, kiwi, papaja, brzoskwinie, jabłka, gruszki, cytrusy, figi. Tutaj możliwości jest najwięcej. Właściwie każdy owoc będzie nadawał się do koktajlu.

Po trzecie – zielone koktajle można dosładzać, ale nie cukrem! Zamiast tego lepiej wybrać mód, syrop klonowy lub syrop klonowy albo stewię. Jeżeli zależy nam na zrzuceniu zbędnych kilogramów, musimy trzymać się z dala od cukru rafinowanego.

Lista składników, które możemy wykorzystywać do robienia zielonych koktajli jest długa i z pewnością po krótkim czasie sami znajdziemy swoje ulubione kompozycje smakowe.

Zielony detoks – efekty

Korzyści wynikające z picia zielonych koktajli są ogromne. Każdy powinien włączyć je na stałe do swojego menu i codziennie rozkoszować się ich smakiem.

Jakie efekty przyniesie zielony detoks?

  • Poprawa trawienia.
  • Utrata zbędnych kilogramów.
  • Wyeliminowanie niedoborów witamin i minerałów.
  • Oczyszczenie organizmu z toksyn oraz złogów jelitowych.
  • Zastrzyk energii.
  • Poprawa samopoczucia.
  • Poprawa kondycji skóry oraz rozpromienienie cery.

odchudzanie

Zielone koktajle – o czym powinniśmy pamiętać?

Rozpoczynając przygodę z zielonymi koktajlami powinniśmy używać blendera, który bez problemu poradzi sobie z rozdrobnieniem jarmużu, liści buraka, orzechów czy kostek lodu. Sprzęt kuchenny o niewystarczającej mocy, może sprawić, że w naszym koktajlu będą pływały nie do końca rozdrobnione kawałki warzyw – a tego chcemy uniknąć! Dobrze przygotowany koktajl powinien mieć delikatną i kremową konsystencję.

Pamiętajmy, że zielony koktajl to nie woda. Nie należy wypijać go na jednym wdechu, ponieważ do żołądka trafi on z pominięciem pierwszego etapu trawienia, jakim jest żucie i gryzienie. Co prawda trudno jest wyobrazić sobie gryzienie koktajlu, ale każdy łyk koktajlu powinien być dokładnie połączony ze śliną. Dzięki temu składniki odżywcze w nim zawarte zostaną lepiej przyswojone przez organizm.

Zielony detoks z koktajlami powinniśmy przygotowywać z użyciem tylko kilku składników. Najlepiej zapamiętać zasadę : 1 koktajl = 3 składniki, np. szpinak, woda, banan. Mieszanie naraz zbyt dużej ilości składników sprawi, że koktajl może być po prostu niesmaczny, a to z kolei spowoduje, że szybko zrazimy się do zielonego detoksu.

Unikajmy monotonii! Każdy ma swoje ulubione warzywa oraz owoce, po które chętnie sięga w czasie zielonego detoksu, ale starajmy się urozmaicać nieco nasze koktajle, by uniknąć monotonii i dostarczać organizmowi witamin i minerałów z różnych źródeł.

Przykładowe kombinacje smakowe:

  • szpinak, woda, mango
  • szpinak, woda, banan
  • jarmuż, woda, ananas

Koktajle możemy wzbogacać o różne dodatki np. cynamon czy imbir.

zielone koktajle

Zielony detoks – co warto dodawać do koktajli?

Poniżej przedstawiamy listę warzyw oraz innych składników, które idealnie sprawdzą się podczas zielonego detoksu. Możemy je dodawać do koktajli lub innych posiłków.

Szpinak

Chroni przed wystąpieniem miażdżycy oraz ma właściwości antynowotworowe. Zawiera spore ilości witaminy C, karotenu oraz przeciwutleniaczy, które chronią organizm przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Szpinak jest również dobrym źródłem magnezu, w związku z czym powinny po niego sięgać osoby zestresowane oraz przemęczone. Zielone liście szpinaku zawierają także żelazo, które wskazane jest do stosowania w leczeniu anemii. Ponadto szpinak jest również źródłem potasu, który przyczynia się do obniżenia ciśnienia krwi.

Szpinak może również wspomóc utratę zbędnych kilogramów. Zawiera niewiele kalorii oraz bogaty jest w witaminy z grupy B, które przyspieszają tempo przemiany materii.

Jarmuż

Jarmuż zazwyczaj dostępny jest w marketach w formie pociętych liści, ale niewiele osób zdaje sobie sprawę, że jest to warzywo kapustne. Roślina bogata jest w przeciwutleniacze, które mogą uchronić przed wystąpieniem choroby nowotworowej. Ponadto jarmuż jest źródłem karotenoidów, które również przyczyniają się do obniżenia ryzyka występowania nowotworów.

Swój intensywnie zielony kolor roślina zawdzięcza chlorofilowi wykazującemu działanie przeciwutleniające oraz wspomagające oczyszczenie organizmu z ubocznych produktów przemiany materii.

Jarmuż może wspomóc także leczenie wrzodów żołądka. Zawiera sulforafan, który eliminuje bakterie Helicobacter pylori mogące przyczyniać się do do powstawania wrzodów.

Roślina ma także swój wkład w poprawę widzenia za sprawą solidnej dawki beta-karotenu, z którego powstaje witamina A.

Natka pietruszki

Natka to zielona część wyrastająca z korzenia pietruszki. Wiele osób jej nie lubi i kojarzy jedynie z niedzielnym rosołem. Tymczasem natka to skarbnica składników odżywczych. Najcenniejsza jest oczywiście ta świeżo zerwana. W 100 g znajdziemy 190 mg magnezu, 1000 mg potasu, 190 mg wapnia oraz 6 mg żelaza.

Natka pietruszki pomaga zahamować nerwobóle, wspomaga proces leczenia kamicy nerkowej oraz wykazuje działanie moczopędne. Ponadto poprawia trawienie oraz wspomaga proces detoksykacji organizmu.

Warto jeść natkę pietruszki, jeżeli chcemy mieć piękną cerę. Niewielka ilość rośliny pozwoli nam pokryć dzienne zapotrzebowanie na witaminę A oraz C. Dzięki temu wzmocni się nasz układ odpornościowy i rzadziej będziemy zapadać na przeziębienie czy grypę.

Spirulina

Ciężko wyobrazić sobie zielony detoks bez spiruliny. Jest to alga o ogromnym potencjale odżywczym. Zawiera kwas gamma-linolenowy przyczyniający się do obniżenia ciśnienia krwi, wspomagający działanie układu immunologicznego oraz działający przeciwzapalnie. Ponadto kwas ten ma pozytywny wpływ na kondycję włosów, skóry i paznokci.

Spirulina jest bogatym źródłem chlorofilu, beta-karotenu oraz witaminy E – substancji wykazujących działanie antyoksydacyjne. Hamują one aktywność wolnych rodników oraz zmniejszają ryzyko wystąpienia chorób nowotworowych.

Spirulina wspomaga działanie układu odpornościowego, zmniejsza poziom cholesterolu oraz poprawia trawienie. Dzięki dużej zawartości składników odżywczych będzie idealnym rozwiązaniem dla osób przemęczonych.

Chlorella

W trakcie zielonego detoksu warto sięgnąć również po chlorellę, która podobnie jak spirulina, cechuje się dużą zawartością składników odżywczych.

Alga ta jest wyjątkowo bogata w chlorofil, który nadaje jej intensywnie zielony kolor. Pozwala odtruć wątrobę oraz oczyścić organizm na nagromadzonych toksyn. Dzięki temu przyczynia się również do wyeliminowania przykrego zapachu potu oraz poprawia zapach wydobywający się z jamy ustnej.

Niektóre z przeprowadzonych badań pokazują także, że chlorella może przyczynić się do zmniejszenia ryzyka występowania nowotworów – w szczególności raka piersi oraz jelita grubego.

Osoby, które często zapadają na przeziębienie z pewnością docenią fakt, że chlorella poprawia działanie układu odpornościowego, dzięki czemu pozwala uchronić się przed występowaniem infekcji wirusowych i bakteryjnych.

Osoby dodające chlorellę do zielonych koktajli docenią jej wpływ pozytywny wpływ na pracę jelit. Okazuje się bowiem, że alga wykazuje działanie prebiotyczne zwiększając populację pożytecznych bakterii zamieszkujących nasze jelita. Ponadto wspiera proces trawienia, zwiększa przyswajalność składników odżywczych z pożywienia oraz eliminuje przykre dolegliwości jak np. gazy jelitowe czy zaparcia.

Zielony detoks – czy warto?

Oczyszczanie organizmu oraz odchudzanie to zdrowe kuracje, na które decydujemy się zazwyczaj na początku nowego roku. Wynikają one z potrzeby realizacji postanowień noworocznych. Jednak nawyk picia zielonych koktajli warto na stałe włączyć do diety. Dzięki temu szybciej zrzucimy zbędne kilogramy, poznamy nowe smaki, będziemy potrafili kontrolować masę ciała oraz unikniemy efektu jojo, który często niweczy nasz wysiłek.

Decydując się na zielony detoks nie musimy od razu kupować najlepszego blendera. Często wystarczy ten, który już posiadamy. Najważniejsze, by radził sobie z rozdrobnieniem twardszych zielonych roślin.

Przygotowując zielone koktajle warto pamiętać o odpowiednich proporcjach warzyw w stosunku do owoców. Ponadto po przygotowaniu koktajl powinien być on wypijany powoli, by organizm mógł go strawić i wchłonąć jak najwięcej składników odżywczych.

Decydując się na zielony detoks z koktajlami nie bójmy się eksperymentować ze smakami. Dzięki temu unikniemy monotonii wynikającej ze stosowania ciągle tych samych składników.

Zalet picia zielonych koktajli jest wiele. Wspomagają trawienie, przyspieszają tempo przemiany materii, zmniejszają apetyt oraz pozwalają zrzucić zbędne kilogramy. Zielony detoks z pewnością będzie doskonałym rozwiązaniem, które pozwoli nam wkroczyć na zdrowszą ścieżkę życia.

One thought on “Zielony detoks – oczyszczanie i odchudzanie z koktajlami!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *